dinsdag 13 mei 2008

Boom

Ik leerde Sterchele pas kennen toen hij er niet meer was. Spits bij Club Brugge, blijkbaar. Tragisch verkeersongeval op de expressweg naar Knokke. Ik verbaas me over de berichtgeving in de media. Dat moet nogal iemand geweest zijn. Wat me meest stoort is de overdrive in de toon van sommige berichten. Strafst is nog de belangenvereniging van het een of ander die de schuld in de boom langs de kant van de weg schuift. Als die er niet had gestaan, was het ongeval niet gebeurd, zo wordt tegen 300 km onzin per uur beweerd.

Dan stel ik voor dat we grote bloembakken plaatsen op de snelwegen, opdat we sloom slalommend naar onze bestemming rijden.

2 opmerkingen:

Lucien Desplenter zei

ja Rudy dat vinden we ook .Ze hebben wat overdreven in het afscheid.Hij heeftte rap gereden wel heel jammer van dit ongeval maar er zijn er zoveel en daar praten ze niet over,ofwel ze geven hun de schuld van te rap te rijden ;dUS IEDEREEN is niet gelijk voor de wet in Belgie.Veel groetjes thuis en tot zondag kusjes oma

Johan Vanhecke zei

Ja, en hij was ook een jaar eerder spits bij Beerschot. Maar ik vind het sterk dat een sportman die in een topcompetitie speelt op dat uur van de dag (i.c. de nacht) met zijn sportwagen over de wegen scheurt. Wielrenners liggen op dat moment in een diepe slaap, want anders kunnen zij hun prestaties niet leveren.
Jammer natuurlijk van een beloftevolle Belgische spits, maar ik vrees dat het een beetje een gevolg van z'n levensstijl was. En heel oneerbiedig denk ik zo'n beetje: eigen schuld dikke bult.