dinsdag 1 januari 2008

2008

Tijd om te tellen. Al achtien jaar hou ik in mijn boekenschrift bij wat ik heb gelezen het afgelopen jaar. Felix Eijgenraam, die lieve - inmiddels overleden - journalist in NRC bracht me op het initiatief. Datum, titel, auteur, uitgever, technische gegevens noteer ik sindsdien van elk gelezen stuk. Jaarlijks maak ik een overzicht van het aantal gelezen bladzijden per maand-week-dag en door de jaren heen per jaar. Felix maakte nog meer nutteloze lijstjes over het aantal vrouwelijke auteurs, of non-fictie, of dode schrijvers, etc. Heerlijk. Ik heb een behoorlijk goed jaar achter de rug: meer dan 8.500 bladzijden gelezen in bijna 50 boeken. Daarvan is het beste zonder enige twijfel een kijkboek geweest (hoewel het verhaal van David Van Reybrouck ook zeer lees- en genietbaar is): de onnavolgbaar prachtige foto's van Stephan Vanfleteren in Belgicum.

2 opmerkingen:

Lucien Desplenter zei

plezant om lezen!

Lucien Desplenter zei

hopelijk lukt het met onze laptop.we wensen je goede thuiskomst en groetjes aan allen en veel succes morgen voor Jakob tot nogeens oma en oopa