donderdag 5 juni 2008

Rudy Vanschoonbeek richt nieuwe Uitgeverij Vrijdag op

De gloednieuwe Uitgeverij Vrijdag wordt een brede publieksuitgeverij voor literaire fictie, non-fictie en kinderboeken.

Uitgeverij Vrijdag kondigt boeken aan die informeren, verrijken en ontspannen.
Uitgeverij Vrijdag mikt op originele invalshoeken, eigenzinnige kwaliteit, hardnekkige overtuigingen en
soevereine reflectie.

Uitgeverij Vrijdag belooft stijlvol, innoverend, rebels en verrassend te zijn.

Veel aandacht gaat naar de professionele begeleiding in elk stadium van het boek: redactie, productie, verspreiding, promotie. Daarbij worden schrijver én lezer centraal gesteld.

Rudy Vanschoonbeek is sinds 25 jaar actief in het boekenvak: hij startte met Uitgeverij Dedalus in 1982, richtte in 1987 Uitgeverijen Singel 262 Antwerpen op, was vanaf 1993 directeur Standaard Algemene Uitgeverij, en van 2000 tot februari jl. gedelegeerd bestuurder van ECI NV.
Hij is voorzitter van de Vlaamse Uitgevers Vereniging (VUV) en bestuurder bij boek.be, Radio Stad en DWB.
Hij gaf eerder werk uit van o.a. Hugo Claus, Samuel Huntington, Frank Van der Auwera, Geert Hoste, Hugo Matthysen, Pieter Aspe, Mark Uytterhoeven en Els De Schepper.

Bij Uitgeverij Vrijdag brengt hij vanaf dit najaar nieuw werk van o.a. Walter Van den Broeck,
Greet De Keyser en Geertrui Daem.

4 opmerkingen:

Lucien Desplenter zei

RUDY LANGS DEZE WEG WENSEN WE JE NOGMAALS VEEL SUCCES WAAR WIJ TROUWENS NIET AAN TWIJFELEN en veel groetjes thuis oma en opa

KIRT zei

Rudy, Ik wens je veel succes toe in je nieuw avontuur.
Vanwege Kristien en team Gent

Margo Tilborghs zei

Beste Rudy,

ik hoorde je gisteren in een interview op de radio.
"Aangename stem," dacht ik, "met die man wil ik wel in zee gaan".
Puur gevoel ... meer niet !

Ik zoek dus een uitgever.
Voor wat ? Om 'mijn' verhaal de wereld in te sturen.
Ik zou je veel kunnen vertellen om je te overtuigen maar dat doe ik niet. Het enige wat ik wel wil doen is je de link geven naar mijn blog.

http://pubertisme.blogspot.com

Ik hoor het verder wel ...

Groetje,
Margo

eric zei

rudi,
ik wens je veel succes met Vrijdag, en kijk ernaar uit om je eersteling in handen te houden

Eric